Na grzyby, grzyby…

relgrzyby2016148W dniu 15 września 2016 roku członkowie Klubu Seniora „Zawsze Młodzi” z Trąbek Wielkich wyjechali wycieczkę historyczno-przyrodniczą. Jak zwykle Teresa Wawrynowicz wiceprezes klubu organizatorka wspólnych wyjazdów tym razem zaproponowała trasę, która przebiegała przez Szpęgawsk, Pelplin z metą na nocleg we Wdzydzach Kiszewskich. W Szpęgawsku zapoznaliśmy się z historią tego miejsca i zapaliliśmy znicz pod pomnikiem upamiętniającym tragedię zamordowanych w tym lesie mieszkańców Pomorza. W Pelplinie zwiedziliśmy Bazylikę Wniebowzięcia Maryi Panny – dawne Opactwo Cysterkie oraz Muzeum Diecezjalne im. ks. bp. St. W. Okoniewskiego.
Drugiego dnia po gimnastyce i śniadanku wszyscy udali się na grzyby do pobliskiego lasu w kierunku do Gołunia. Po „udanym grzybobraniu” następny przystanek na poranną kawę i ciasteczko został zaplanowany w Starej Kiszewie. Po zwiedzeniu miejsca odpoczynku, zaliczeniu bardzo smacznej kawuni udaliśmy się w kierunku Starogardy Gdańskiego. Kolejny przystanek zaplanowany został w Restauracji „Viking” .
Po konsumpcji smacznego obiadku i krótkim odpoczynku udaliśmy się do Starogardu Gdańskiego na zwiedzenie nowo otwartego Browaru Kociewskiego. Miłą niespodziankę sprawił uczestnikom wycieczki witający właściciel browaru ,którym okazał się nasz „ziomek” b. mieszkaniec Kłodawy Pan Roman Chajewski.
Podczas zwiedzania browaru zostaliśmy zapoznani z technologią i produkcją piwa oraz smakiem – degustacją poszczególnych gatunków. Po koło godzinnym spotkaniu i odpoczynku w browarze szczęśliwi i zadowoleni udaliśmy się do w drogę powrotną do miejsca zamieszkania.
Był to bardzo udany w wyjazd!

info i foto wkempa

The following two tabs change content below.

adminka - Anita Zielke

Materiał dodany przez administratora strony.